SZAKEMBEREKNEK

Kozma Kriszta

pszichológus, krízistanácsadó szakpszichológus jelölt, autogén tréning vezető

1979-ben születtem, 18 éves korom óta élek Budapesten. A pszichológia szak mellett a filmelmélet és filmtörténet szakot is elvégeztem az ELTE-n, így a segítő szakmán kívül a filmek területén is dolgozom. A változatos kihívások mindig inspirálóak voltak számomra, ugyanakkor életformáló felismerést hozott az autogén tréning relaxációs módszerrel 2007-ben történt találkozásom a Kheiron Központ sajátélményű csoportjában. Megértettem, mennyire elengedhetetlen a testi-lelki-szellemi egyensúly megteremtése, a szellemi és pszichés szint mellett a testben zajló folyamatok tudatosítása, integrálása és az azokkal folytatott kommunikáció. Mindezeket azóta is fókuszban tartom a klienseimmel folyó munkában. A Kheiron Központ vezetőjétől, Orosz Katalintól kapott szemlélet a mai napig meghatározza szakmai utamat, és az autogén tréninget azóta is napi szinten gyakorlom. Jelenleg az ELTE posztgraduális tanácsadó szakpszichológusi képzésének krízis szakirányán tanulok 2021 nyaráig, tovább szélesítve szakmai látókörömet és képzettségemet.

Fő profilom a stresszkezelés témaköre, amely mindannyiunk életének része és amely időnként kezelhetetlenné válhat, ehhez nyújtok támogatást. A Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesületnél megszerzett képesítésemet követően 2013 óta tanítom az autogén tréninget mind egyéni, mind csoportos formában, és kísérem a hozzám fordulókat életük átformálásában. Mivel ez az orvosi alapokon nyugvó relaxációs módszer az egyik leghatékonyabban alkalmazható a mindennapi stressz önálló kezelésére, életfeladatomnak tartom, hogy ezt a tudást minél több embernek átadjam egy egészségesebb társadalom reményében. Szeretettel várom továbbá az alapvetően egészséges, önmagukon dolgozni vágyó felnőtteket életvezetési kérdések, döntéshelyzetek, párkapcsolati, családi problémák, szorongás, életszakaszváltások, veszteségek, krízis feldolgozása esetén. A segítő beszélgetés során nagy hangsúlyt fektetünk az érzelmek lereagálására, a testi folyamatok feltérképezésére, a belső erőforrások megszólítására, a fejlődést gátló mintázatok és hiedelmek tudatosítására és annak megtanulására, hogy mindez hogyan segíthet hozzá az önmagunkkal és környezetünkkel való együttműködőbb és kiegyensúlyozottabb kapcsolódáshoz.